MOTOR JIKOV CNG
CZ    EN
Člen skupiny MOTOR JIKOV GROUP
Přejít k hlavnímu obsahu webu
MOTOR JIKOV CNG > TISKOVÉ ZPRÁVY > Dodávky prvních těžkých nákladních vozidel na zemní plyn
Dodávky prvních těžkých nákladních vozidel na zemní plyn

Květen 2014 – Společnost Iveco zahájila dodávky prvních těžkých nákladních vozidel na zemní plyn, splňujících emisní normu Euro VI, svým evropským zákazníkům.
Iveco potvrzuje své vedoucí postavení v oblasti využití alternativních paliv u lehkých, středních i těžkých užitkových vozidel a autobusů zavedením modelové řady Stralis Natural Power Euro VI.
Od zahájení programu s názvem Natural Power, za nímž se ukrývají vozy spalující zemní plyn, dodalo Iveco svým klientům přes 12 000 vozidel. Jen v loňském roce jich bylo prodáno přes 2000 kusů
V případě modelové řady Stralis Natural Power Euro VI nabízí Iveco paletu dvou a třínápravových podvozků pro montáž nejrůznějších nástaveb a také dvounápravové tahače návěsů. Všechna tato vozidla na zemní plyn přitom sjíždějí z výrobní linky v Madridu, stejně, jako modely Stralis s motory spalujícími naftu.

Všechna vozidla Iveco Stralis Natural Power Euro VI jsou vybavena řadovými šestiválci Cursor 8 a mohou disponovat výkony od 199 kW (270 k) do 243 kW (330 k). Tento motor je spojen s šestnáctistupňovou manuální převodovkou ZF nebo šestistupňovou automatickou převodovkou Allison s hydraulickým měničem točivého momentu. Modely na stlačený zemní plyn (CNG) mohou mít celkovou kapacitu nádrží v rozmezí od 400 do 1300 litrů. Tyto nádrže pak mohou být rozděleny a rozmístěny na rámu vozidla podle přání zákazníka, resp. potřeb montované nástavby.

Vedle verzí CNG, určených pro využití na středních i dlouhých tratích, je v rámci řady Stralis Natural Power nabízeno i provedení na zkapalněný zemní plyn (LNG) s dojezdem do 750 km jako tahač návěsů AT440S33T/P LNG. Tato verze je vybavena čtyřmi 70-litrovými nádržemi na CNG a 525-litrovou kryogenní nádrží na LNG, v níž je zemní plyn udržován v kapalném stavu při -130 ° C.
Výhody vozidel na zemní plyn představují především výrazně nižší emise škodlivých výfukových plynů a také nižší celkové výdaje na vlastnictví vozidla (TCO – total cost of ownership). Ty mohou být v závislosti na oblasti provozu vozidla nižší až o 10 % a v případě nákladů na palivo se může jednat o snížení až o 40 % oproti srovnatelně výkonnému stroji s konvenčním pohonem motoru spalujícím naftu.

Zdroj: www.auto.cz