MOTOR JIKOV CNG
CZ    EN
Člen skupiny MOTOR JIKOV GROUP
Přejít k hlavnímu obsahu webu
MOTOR JIKOV CNG > TISKOVÉ ZPRÁVY > Vedle Octavie pojedou na plyn i nové Fabie a Rapid
Vedle Octavie pojedou na plyn i nové Fabie a Rapid

Paleta vozů na stlačený zemní plyn by se měla alespoň u škodovek výrazně rozšířit. K Octavii a CitiGo by podle informací Luboše Vlčka, šéfa prodeje a marketingu Škoda Auto ČR měly přibýt další tři modely. Informace přinesl server iDNES.cz.
„Do modelových řad Fabia a Rapid s CNG počítáme,“ řekl Vlček. Nejspíš půjde o koncernový agregát 1.0 TGI, použitý třeba v nové generaci Volkswagenu Polo. Škoda však podle serveru chystá ještě jedno překvapení. Plynovými modely Citigo, Fabia, Rapid a Octavia by to nemuselo končit. Poprvé by se pohon CNG mohl objevit v docela nové třídě. „Rozhlížíme se, v kterých modelech by CNG našlo uplatnění. Díváme se i po jednom menším modelu SUV,“ prozradil Vlček.
Automobilka má připravenou přepracovanou Octavii G-TEC. Dostane třetí nádrž na plyn a nový motor 1,5 TSI Evo. Při provozu na CNG podává spalovací motor maximální výkon 96 kW (130 k) a maximální točivý moment 250 Nm. Octavia G-TEC se dočká významné přestavby. Díky použití zadní víceprvkové nápravy, která má vyšší nosnost, si totiž vývojáři mohli dovolit nainstalovat pod podlahu kufru dvě nádrže.

Podle informací iDNES.cz se má ke stávajícím dvěma přidat ještě třetí nádrž na plyn, ta se nastěhuje před zadní nápravu na místo benzinové nádrže, která se zmenší. Octavie navíc nově dostanou namísto původních ocelových kompozitové nádrže. Za vše mluví jediný údaj: ocelové vážily 127 kilogramů, ty nové 37 kg, to je devadesátikilová úspora hmotnosti. Vnitřní 1,5milimetrová vrstva je z polymeru, pak jsou čtyři milimetry karbonového pláště a přes něj dalších 6 milimetrů sklolaminátu. Nádrže uchycené pod podlahou kufru zespoda samozřejmě kryje panel z tlustého plastu, je odolnější než ten pod motorem. Místo dosavadních 15 kilogramů CNG (to odpovídá asi 46 litrům) Octavia načepuje 19 kilogramů a místo 50 litrů benzinu nově 10,5. Výrazně se tak zvýší dojezd na plyn, zhruba někam na 600 kilometrů.
Škoda představila na autosalonu v Ženevě také budoucnost – hybrid CNG a elektor označená Vision X. CNG hybrid spojuje benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,5 TSI pohánějící přední kola s nízkonapěťovým elektromotorem roztáčejícím kola zadní nápravy.Při provozu na CNG podává spalovací motor maximální výkon 96 kW (130 k) a maximální točivý moment 250 Nm. Celkový dojezd na jedno natankování má být až 650 kilometrů.