MOTOR JIKOV CNG
CZ    EN
Člen skupiny MOTOR JIKOV GROUP
Přejít k hlavnímu obsahu webu
MOTOR JIKOV CNG > TISKOVÉ ZPRÁVY > Posádka MOTORU JIKOV nechala v 9. ročníku New Energies Rallye většinu konkurence za sebou
Posádka MOTORU JIKOV nechala v 9. ročníku New Energies Rallye většinu konkurence za sebou

Jediné auto s pohonem na CNG na startu devátého ročníku New Energies Rallye patřilo týmu MOTORU JIKOV Group a.s. Zatímco ještě v předchozím ročníku rallye, která propaguje alternativní pohony, tvořily vozy s pohonem na zemní plyn téměř polovinu startovního pole, koronavirová pandemie jako by tento pohon smetla z nabídky prodejců automobilů a tím pádem i startovního pole závodu.

Posádka MOTORU JIKOV Group a.s. ve složení řidič Jan Kocourek a navigátor Marek Prášil se s přesilou elektromobilů popasovala se ctí a v třicetičlenném poli skončila celkově na vynikající sedmé příčce. „Za celý závod jsme udělali jedinou drobnou chybu v závěru jedné z rychlostních zkoušek, takže nás penalizace nestála ztrátu umístění. Stejně jako v minulých letech se ukázala nepraktičnost elektromobilů, které potřebují dlouhý čas na dobíjení a současně absolutní nepřipravenost dobíjecí infrastruktury v Česku. Nabíjet někde například je pět elektromobilů najednou představuje obrovský problém,“ zdůraznil manažer prodeje CNG MOTORU JIKOV Strojírenská a.s. Jan Kocourek.

Soutěž Czech New Energies Rallye se v uplynulých osmi ročnících vždy jezdila jako doprovodný podnik Rallye Český Krumlov, ta ovšem letos byla odložena na podzimní termín. Pro pořadatelé 9. New Energies Rallye ale přesunutí nepřipadalo v úvahu především kvůli kalendáři FIA Alternative Energies Cup, proto si původní termín ponechali a rallye pro elektrická auta se před prázdninami.
Tradiční klání se i tentokrát muselo obejít bez uzavřených tratí a celý průběh soutěže probíhal v běžném provozu. Samotná rallye čítající celkově 381,17 km se navíc musela vejít do pouhých dvou dnů. To v kombinaci s hned 217,08 měřenými kilometry ve zkouškách pravidelnosti (RS) udělalo rallye ještě náročnější než kdy dříve.

Na rozdíl od klasického závodu, kde vítězí ten, kdo trasu projede nejrychleji, vítězí u rallye pravidelnosti ten, kdo trasu projede v co nejpřesnějším souladu se zadanými průměrnými rychlostmi.
Každá zkouška pravidelnosti je rozdělena na několik úseků, ve kterých musí řidič udržovat stanovenou průměrnou rychlost tak, aby na každém místě trati projel v přesný čas od začátku etapy. Tyto časy se měří pomocí GPS na skle vozidla v tajných měřících bodech podél trasy. Každá odchylka o desetinu sekundy znamená trestné body. Kdo nasbírá nejméně trestných bodů, vítězí.