Řada zemí je ve využívání stlačeného zemního plynu v dopravě daleko před námi. Evropským lídrem je Itálie díky aktivitě automobilky Fiat a síti plnicích stanic, velkou nabídku modelů s CNG nabízejí i německé automobilky VW, Opel a Mercedes.
Německo má i širokou síť čerpacích stanic na CNG s označením Erdgas. Výrobě vozů s CNG se věnují i velké asijské značky, například model Honda Civic patří k nejoceňovanějším vozům s CNG (Green Car of the Year 2012 v USA).
Ve světě jezdí přibližně 15 milionů vozidel na CNG, z toho v Evropě asi 1,5 mil. V ČR využívá tento pohon asi 4 000 vozidel, z toho 360 autobusů. Meziročně u nás stoupá počet těchto vozidel o třetinu.
CNG ve světě v detailech
Vzhledem k nízkým provozním nákladům a snadné dostupnosti jsou vozidla na CNG více rozšířena v zemích Asie a Jižní Ameriky. V Evropě patří k lídrům vedle Itálie i Německo, které má v provozu více než 900 čerpacích stanic pro zhruba sto tisíc vozidel na CNG.
Rozvoj podporuje i Evropská komise. Ta plánuje zavést v horizontu několika let další opatření vedoucí ke snížení produkce emisí oxidu uhličitého u nových motorových vozidel nejméně o třetinu. Těmto přísným ekologickým pravidlům vozy s CNG jednoznačně vyhovují. Dalším z podpůrných prvků evropské politiky je i dlouhodobá stabilizace spotřební daně na CNG, která činí tento zdroj ekonomicky ještě výhodnějším.
Pohon vozidel na CNG přináší: účinnější chod motoru, vyšší stupeň přeplňování i vyšší bezpečnost. Ta je společně s minimálními emisemi velmi důležitá v městské hromadné dopravě a autobusy na CNG představují optimální řešení mobility pro dusící se města a velké aglomerace. CNG vozidla mají zhruba stejnou pořizovací cenu jako vozy s dieselovými motory, jejich provoz je ale až o čtyřicet procent levnější.