Pouhé dvě setiny sekundy dělily posádku MOTOR JIKOV CNG racing teamu od premiérového vítězství v rychlostní zkoušce na New Energies Rallye. V sedmém ročníku soutěže vozů s alternativním pohonem nakonec skončila posádka Jan Kocourek a Marek Prášil na celkovém 11. místě z 33 startujících v České Trophy v ECO rallye. Mezi CNG a LPG vozy skončil tým jedoucí se Škodou Octavií G-Tec na bronzové příčce.
„Oproti loňsku šla velmi nahoru úroveň konkurence. Měli jsme trochu problémy dostat se do rytmu, a když se to povedlo, skočily nám do cesty pomalu jedoucí traktor nebo uvízlá dodávka. V tom je ale na druhou stranu krása soutěže, která se jede téměř celá za plného provozu a je tedy plná nečekaných situací,“ zhodnotil vystoupení řidič Jan Kocourek, který je manažerem prodeje CNG v MOTORU JIKOV Strojírenská a.s.
Do mezinárodní 7. Czech New Energies Rallye, součásti 46. Rallye Český Krumlov, se přihlásilo celkem 40 posádek ze šesti zemí, které představily 29 ryzích elektromobilů, dva hybridní automobily a dva plug-in hybridy. Startovní pole doplnilo sedm strojů s alternativním pohonem na CNG nebo LPG.
Po absolvování úvodní hvězdicové jízdy s cílem v Českém Krumlově proběhla v následujících dvou dnech vlastní rallye pravidelnosti s dvanácti regularity testy v rozsahu přesahujícím polovinu z 360 km celkové délky soutěžní trasy. Na posádky čekalo celkem 191 km měřených úseků a 74 kontrolních bodů ve dvoudenní rallye pravidelnosti.
Pro každou zkoušku obdržela posádka vždy kromě přesné trasy zaznamenané v podobě nákresu křižovatek i průměrnou rychlost, kterou má zkoušku absolvovat. Ta se většinou pohybovala kolem 47 kilometrů v hodině. „Mezi obcemi ve volné krajině je to v podstatě velmi pomalá jízda, až by se dalo říct, že se člověk může kochat krásnou přírodou. Hned první výsledky ale ukázaly, že držet přesnou průměrnou rychlost je velké umění,“ podotkl Jan Kocourek. Posádka zahájila den 12. místem a po prvních třech testech držela celkově devátou pozici. Další zkouška se jela na uzavřeném okruhu českobudějovického Výstaviště. „Tu jsme krásně trefili, trochu si i zazávodili, protože mezi úzkými průjezdy je i necelých padesát kilometrů v hodině poměrně svižná rychlost a v cíli jsme se oproti správnému času lišili o pouhé čtyři desetiny a jen dvě desetiny nám chyběly na tým před námi,“ zdůraznil Jan Kocourek.
První den uzavřel tým MOTORU JIKOV na průběžné deváté příčce. „Druhý den se nám povedla hlavně předposlední zkouška, kde jsme byli pátí a vypadalo to, že se ještě popereme o první desítku. Plány nakonec zhatil za celé dva dny jediný omyl při čtení mapy. Celá soutěž je velmi profesionální, ostatně je také součásti mezinárodního seriálu rallye vozů s alternativním pohonem,“ dodal Jan Kocourek.